Re: Laptop - ukryta partycja

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 12 Aug 2006 - 13:58:44 MET DST

Użytkownik "Jelcyn" <rzjelcyn@op.pl> napisał w wiadomości
news:eb9j4t$g0o$1@news.onet.pl...

> PartitionMagic pokazuje partycje jako FAT (chyba FAT16 gdyz FAT32 pokazuje
> jako FAT32, a FAT12 to tylko w dyskietkach jest).
>
> Deskryptor partycji to 12 (hex).

No właśnie - nietypowy deskryptor, który nic nie mówi o filesystemie.
Musiałbyś obejrzeć bootsektor tej partycji, czy jest w nim tekst FAT12,
FAT16 czy też FAT32. Generalnie do takiej zabawy polecam programy typu
WInHex.

> Pytanie: partycja FAT16 moze miec max 2GB, pliki na tej dziwnej partycji
> zajmuja 2.3 GB a partycja ma okolo 6GB. Czy zmniejszenie rozmiaru tej
> partycji nie spowoduje jakis problemow??

Zapewne jest to partycja FAT32. Tak więc, przynajmniej teoretycznie, nie.

> Jako ciekawostke powiem, ze windows jej nie widzi a partycja nie jest
> "ukryta"

Po to właśnie nadaje się jej deskryptor którego Windows nie jest w stanie
rozpoznać.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/