Re: Athlon 64 FX-51 vs Intel Core 2 Duo E6400 (do obróbki video i grafiki)

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Sat 12 Aug 2006 - 11:42:50 MET DST

Dnia 11 Aug 2006 16:17:37 -0700, micz81@yahoo.com napisał(a):

> Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze kilka pytań uzupełniających :)
>
> 1) co oznacza że konfiguracja 2 nie zadziała? Czy chodzi o płytę
> gł.? Sprawdzałem i ponoć jest gotowa do obsługi Core 2 Duo...

wersja SE tak, ale deluxe nie

> 2) jakie są inne argumenty przeciw Athlonowi, oprócz starego socketa
> (bo ja raczej nie ugrade'uję, tylko eksploatuję kompy do dna) i
> pamięci ECC-R (bo ona jest koniecznością z tym FX'em)?

E6400 jest zdecydowanie wydajniejszy, a chyba na wydajności ci zależy? Dwa
rdzenie to zdecydowanie lepszy pomsył do obróbki video niż jeden -to jest
ogromna różnica. Czasami różnica może sięgać ~120% (FX51 vs E6400)

> 3) Jak duże znaczenie ma zintegrowany kontroler pamięci? Core 2 Duo
> tego nie ma, a FX owszem - jak to wpływa na różnice w wydajności?

mimo wszystko E6400 będzie zdecydowanie wydajniejszy. Opóźnienia w dostępie
do pamieci to nie wszystko.

> 4) na czym generalnie polega różnica między PCI-E a AGP? Bo tu z
> kolei chyba lepiej jest z Core 2 Duo (rozsądek nakazuje przypuszczać,
> że nowsze rozwiązanie jest skuteczniejsze, prawda?)

w obróbce grafiki/video to nie ma znaczenia. PCI-E to nowy standard -
lepsza wydajnosć, niższe ceny, większy wybór - dlatego w AGP nie należy
ładować kasy.

pozdr

--
Marynarskie pozdrowienia od boskiego Jolly Rogera :-) GG:3274013
http://www.in4.pl/               mail:nospam_mach82_xl_at_wp.pl_nospam