Re: Definitywne usuniecie danych z dysku?

Autor: rageofhonor <bloodsport_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 11 Aug 2006 - 00:26:53 MET DST

Użytkownik "LCBWO" <niepodam@wp.pl> napisał w wiadomości
news:ebg2et$mc$1@news.onet.pl...
> Witam
> Sprzedaje dysk twardy i nie chcem aby nowy wlasciciel chcial probowac
> odzyskac moje dane roznymi programami. (zakladam ze nie da teog dysku dla
> profesjonalej firmy ktora zajmuja sie odzyskiwaniem danych).
> Czy jest mozliwe definitywne usuniecie danych z dysku, takie zeby nie dalo
> ich sie odzyskac ?

Zrób mu "Low Level Format" czyli format z niższsego poziomu. Dysk zostanie
wyzerowany i nie będzie się dało już żadnych danych odzyskać. Zajmuje to
dużo czasu w zależności od pojemności dysku.

Tak jak pisała poprzednia osoba. Poszukaj na stronie producenta
oprogramowania diagnostycznego.

Praktycznie zawsze zawiera dodatkowo taką opcję. Przeważnie pod opcją "Write
Zeros"
Wiem że Western Digital i Maxtor na pewno mają w swoim oprogramowaniu taką
opcję bo widziałem. Nie wiem czy wszyscy inni producenci też, ale chyba tak.
Trzeba sprawdzić.

Taką operację moim zdaniem najlepiej przeprowadzić z poziomu dosa.