Re: Niedrogi zestaw nie do gier

Autor: Ludvigus <email_at_w.sygnaturce>
Data: Thu 10 Aug 2006 - 18:33:27 MET DST

Dnia 2006-08-10 09:51, *CyphR* napisał(a) co następuje..
> Proszę o pomoc przy wyborze niedrogiego zestawu do zastosowań domowych.
> Zastosowania: Office (głównie Excel, duże pliki!), internet, od czasu do czasu
> filmy na dvd i oglądanie zdjęć. Gry - rzadko i nie wymagające grafiki. Bez
> obróbki filmów czy zdjęć.
> Zależy mi na komforcie pracy (stabilność, brak zwisów, cisza). Chodzi mi o coś
> w granicach 1500, max 2000 PLN.
> Czy taki zestaw ma sens:

Zobaczmy..

> AMD Sempron 3000+ BOX (Socket 754, 64-bit)

o.k.

> Asus K8V-VM Via K8M890

Rozumiem, że bierzesz, bo jest po promocji. Sądzę, że to dobry wybór :)
W porównaniu do płyty z chipsetem nforce4 ma tylko wolniejszą sieciówkę
i ZTCP mniej portów sata.. Plusem jest technologia Cool 'n Quiet która
prawdopodobnie zadziała z sempronem, który wybrałeś :>

> 2x DDR 512MB PC-400 CL2.5 GoodRAM

o.k. powinno wystarczyć :>

> Maxtor MaxLine Plus III 250 GB (ATA/133, 16MB)

Nie chcesz się bawić ze sterownikami pod SATA podczas instalacji
systemu, w pewnym sensie to dobry dysk. Zachęcające jest 16MB cache..
ale jeśli możesz to wybierz jakiegoś Samsunga, Seagate'a lub WD Caviara.

> Lite-ON AllWrite DVD+/-RW SHM-165P6S bulk black + soft

Lite-On'a szczególnie nie polecam.. Zdecydowanie lepszy będzie BenQ lub LG.

> FDD 1.44MB 3.5" - black

To mnie troszkę rozbawiło, znaczy się kolor ;> ..osobiście nie korzystam
z flopów od ok. 2 lat ;>

> Czy do takiego zestawu jest sens jeszcze wkładać kartę TV?

Dlaczego nie? Jeśli będziesz z tego korzystał, to na pewno :)
Podsumowując.. imho to dobry zestaw low-endowy do codziennej pracy.
Sempron z technologią CnQ, zintegrowana grafika, dźwięk, sieciówka + 1GB
RAM, spory dysk, odpowiednia nagrywarka..

Jeśli chcesz ciszę to od razu weź jakieś lepsze chłodzenie na procka, bo
te boxowe przeważnie nie dają spać w nocy ;>

--
[ pozdrawiam - Ludvigus, me_gg: 783307, me_mail: ludvigus | op | pl ]
[ http://houset.prv.pl - poznaj glebie muzyki HOUSE!  *me_housets*  ]