Re: Czy warto tak rzezbic?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 09 Aug 2006 - 00:32:21 MET DST

Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl> wrote:

> Ale chyba nie istnieje ryzyko zapchania magistrali PCI? ;)

            Jak na razie dyski IDE, obojetnie czy SATA czy PATA nie osiagaja
jeszcze tych 133 MB/s [wspoldzilonych z innymi urzadzeniami na PCI]. Inna
sprawa ze kontrolery SATA II z _TEORETYCZNYM_ transferem 300 MB/S
rzeczywiscie srednio pasuja do zwyklego PCI 2.x

A co do PATA: producenci IMHO zbytnio pospieszyli sie w jego wycinaniu,
chocby dlatego ze praktycznie nie ma napedow optycznych SATA. Majac 2
napedy optycznie [DVDRW do nagrywania i DVDROM do odczytu] nie mozna miec
juz zadnego dysku PATA w przypadku nowych nForce serii 500 dla AM2.
To wlasnie z tego wzgledu ta platforma jest dla mnie nie do zaakceptowania:
nie pozbede sie 2 dyskow PATA. Tak wiec dla AM2 od nVidii pozostaja takie
dziwne rozwiazania jak GF6100 + nForce430 jak w przypadku np: Gigabyte GA-
M55plus-3SG - jednej z ostatnich w miare normalnych plyt dla ludzi majacych
troche sprzetu innego niz aktualna moda: 4 urzadzenia PATA, 4 SATA, 4 PCI
2.3, 1 PCI-E x16 ladnie oddalony od PCI 2.3 [duze chlodzenie grafiki sie
zmiesci] + 2 PCI-E x1 [nie wiem jakim cudem w GF6100, ktory wg specyfikacji
obsluguje tylko jeden port PCi-E x1, a dwa takie porty to cecha GF6150].

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl