Re: Jaki streamer do serwera IBM xSeries226?

Autor: V-Tec <v-tec_at_zatega.pl>
Data: Tue 08 Aug 2006 - 22:11:17 MET DST

pawa@o2.pl napisał(a):
> Witam
> Przejąłem do opieki serwer IBM xSeries226 2 x 3.20 ghz na ktróry
> postawiony jest Windows 2003 server standard. W tym momencie robią
> się backupy na zewnętrzny dysk USB. Dostalem polecenie od
> kierownictwa o zakupieniu streamera. Muszę backupować około 100GB
> danych. Jezeli ktoś ma jakies doświadczenie w tym temacie - proszę o
> porady jaki streamer najlepiej wybrac do tego serwerka? Z góry
> dziękuję za odpowiedź. Moj email ppietrzak2@o2.pl

Jeśli nie chcesz inwestować w auto-loader, to kup taki streamer, żeby
wystarczył na min. 3 lata. 100GB jest teraz, a za rok, 2? Jeśli nie masz
danych z poprzednich okresów, przyjmij, że danych będzie przybywać nawet
60% rocznie. Czyli za 3 lata może być ich 400GB. Tak więc może od razu
warto auto-loader kupić? Nie będziesz musiał codziennie zmieniać
tasiemek, to dość wygodne.
Pamiętaj, że do autoloadera będziesz potrzebował soft do obsługi tego -
~2000PLN. Z początku może to drogo kosztować, ale potem będziesz tylko
sprawdzał logi, zmieniał tasiemki no i od czasu do czasu odtwarzał z
backupu pliki dla weryfikacji oraz dla nieuważnych userów. Na zwykłym
streamerze mozna backupować windowsowym programikiem. Jest niewygodny,
chyba że go rozbudowali ostatnimi czasy.
Pomyśl też nad harmonogramem i kup od razu odpowiednią ilość tasiemek.
Np. codziennie backup różnicowy, w weekendy pełny, 2 komplety tasiemek
na tygodnie parzyste i nieparzyste (co 2 tygodnie dane są nadpisywane),
jakieś backupy co 1-2 miesięce, co najmniej co rok backup pełen i do
sejfu (nigdy nie kasowany). Zaleca się, aby kopia danych była
przechowywana w tzw. innej strefie przeciwpożarowej (np. skrytka w
banku, inny budynek).
Jeśli interesowała Cię porada tylko dot. streamera to sorry ;)
Co do marki to niestety nie pamiętam co u nas stoi w firmie, ale raz
padł i wymienili na nowy ;)
Streamer kup taki, żeby ewentualny soft z nim współpracował, a ten soft
żeby był pod windę.

--
pozdr,
Witek.