Re: Przeróbka zasilacza ;-)

Autor: mm <mm_at_mm.com>
Data: Mon 07 Aug 2006 - 10:15:06 MET DST

Ja zmieniałem wentylator zasilacza na typ cichy. Zachodziła konieczność
przylutowania go bo stary wentylator nie miał wtyczki w zasilaczu. Użyłem
lutownicy transformatorowej 60 wat i odsysacza. Zamiast odsysacza można użyć taśmy
pochłaniającej lut na gorąco (do kupienia w OBI), jednak nie testowałem jeszcze
tej taśmy. Przylutowanie wymaga trochę uwagi bo ścieżki są blisko, poza tym ja
lutowałem bez odłączania kabli zasilacza co wymagało pomocy drugiej osoby w
przytrzymaniu go na wierzchu obudowy komputera. Trzeba było też odkręcić
kilkanaście śrubek żeby dostać się do spodu płytki zasilacza i nie pomylić ich
przy ponownym przykręcaniu. Po zamontowaniu cichego wentylatora jest zdecydowanie
ciszej, ale nie aż tak cicho, żeby wożna było przy tym spać w nocy.