Re: Pamiec DDR - CAS Latency 2.5 a 3

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Mon 07 Aug 2006 - 00:59:10 MET DST

Uzytkownik "Grzecky" <grzecky@gmail.com> napisal w wiadomosci
news:1154903528.716656.282850@n13g2000cwa.googlegroups.com...

Posiadam w komputerze pamiec 512MB PC3200 Kingmax MPXC22D-38KT3R-FNA -
2.5-3-3-7 (CL-RCD-RP-RAS) - (screen z programu Everest -
http://tinyurl.com/f3bq6) plyta glowna to Asus K8N-E Deluxe.

Mam zamiar
dokupic nastepne 512MB jednak zauwazylem, ze opóznienie CAS Latency w
nowej pamieci nie wynosi tak jak przedtem 2.5 a 3
(http://tinyurl.com/hl82d).

   Pozostale timingi tez moga sie róznic.

Czy moge smialo brac ta pamiec, mimo roznicy w CAS Latency czy tez
wziasc pamiec innej firmy jednak z identycznym Latency (np. DDR-SDRAM
DDR400 512MB Patriot (CL2.5) http://tinyurl.com/g28v4 lub DDR-SDRAM
DIMM DDR400 512MB Corsair CL2,5 http://tinyurl.com/eogkj)

  Teoretycznie to jakkolwiek bys tych pamieci nie wstawil to plyta sama
powinna dopasowac sie do najslabszego modulu (czyli przy ustawieniu w biosie
timingów na AUTO, powinny sie one ustawic na parametry tego nowego
Kingmaxa). W praktyce to najbezpieczniej wstawiac moduly od najwolniejszego
(slot nr.1) do najszybszego (sloty nr 2,3 itd). I recznie ustawic w biosie
timingi. Oczywiscie moga sie pojawic i inne problemy - nowa kosc moze wogóle
nie chodzic z twoja plyta; moze dzialac, ale "gryzc" sie z drugim modulem;
moga dzialac oba razem, ale tylko na powolnych timingach 4-4-4-10 itp. To
rzadkie przypadki, ale czasem sie zdarzaja. Jak juz kupisz ta nowa kosc, to
najpierw sprawdz ja pojedynczo w pierwszym slocie na nominalnych timingach,
potem dolóz pierwszy modul.

Bardziej zalezy mi na stabilnosci systemu niz na niewielkim wzroscie
wydajnosci, a wiem ze ta plyta jest dosc "wybredna"

"Nie ma wybrednych plyt, sa tylko lamerscy uzytkownicy" (to oczywiscie nie
do ciebie). Jak ktos "umie" to bedzie mu dzialac stabilnie i szybko
mieszanka pamieci noname PC2100 3-3-3-8 z Kingstonami PC3200 2-2-2-5 na
ECS-opodobnej plycie.