Re: róznice w obrazie widzianym na CRT a na LCD?

Autor: radarek <pyton0_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 06 Aug 2006 - 12:50:03 MET DST

"ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> wrote in message
news:eb31v9$l7u$1@inews.gazeta.pl...

> nokia monitor test znam, ale _wydaje mi sie_ ze mozna by stwożyc _jeden_
> obraz który np na LCD bedzie jednorodnie gładki, a na CRT bezie widac
> siatke. Ewentualnie na monitorze pisze kąt widzenia 130stopni, a juz
> przy ilustam stopniach, cos zniknie z obrazka bo słąby monitor nie
> wydala....

Katow nie ma co sprawdzac, jest praktycznie tylko kilka rodzajow matryc
i kazda z nich ma wyraznie widoczne "efekty" oslabienia kontrastu (ktore
roznia sie nieco np. na TN czy MVA, stad przygotowanie jednego obrazu
nie bedzie raczej miarodajne).
Co do drzacego obrazu - na mva.pl sa obrazy siatek ktore pokazuja drzenie
mikrowzorow na lcd. Na crt wystepuja efekty, ktorych nie da sie pokazac
jednym obrazem - np. zmiany rozmiaru obrazu przy ciemnej/jasnej
kolorystyce.
Nic wiele lepszego niz testy w nokia monitor test nie ma dla crt.