Re: Rozbudowa kompa - pamięć a FSB

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Sun 06 Aug 2006 - 12:07:02 MET DST

Michał Gorzkiewicz wrote:

> Czyli mogę spokojnie zastosować modłu DDR 333Mhz? dobrze rozumiem?

Do procesorów AMD w S754 i S939 możesz (zgodnie z dokumentacją) dołączyć
pamięć DDR o częstotliwości pracy od 133 do 200 MHz. BIOS sam "nastroi"
procesor odpowiednio.

> Hmm, chyba się nie rozumiemy: jesli kość trzyma standard 333Mhz (166 realnie)
> to poradzi sobie z częstotliwością FSB 133Mhz, czego dowodem jest moja obecna
> płyta Kt266 która bez problemu współpracuje z pamięcią standardu 333Mhz.
> W moim pytaniu zmierzam do upewnienia się, że Intel stosuje FSB jako sposób
> połączenia z konrolerem pamięci (tak jak mój obecny Duron z chipsetem płyty
> głównej).

Struktura połączeń we wszystkich dotychczasowych produktach Intela jest
taka sama, jak w starszych procesorach AMD (do Socket A). Szyna
procesora jest połączona z układem Northbridge, zawierającym sterownik
pamięci. W rodzinie Pentium 4 ta szyna pracuje z szybkością 4x większą
od częstotliwości zegara szyny. Moim zdaniem w takiej sytuacji
spowalnianie pamięci w celu jej "podsynchronizowania" nie ma sensu.

> Istotnie jest to wada Intela, zaleta AMD, ale szukam możliwości najtańszego
> upgradu na coś mocniejszego.

Ja bym dołożył te 50 zł do AMD, żeby mieć cichszy komputer.