Re: jakiej firmy twardy 250GB?

Autor: uC <uC_at_bla.bla>
Data: Sun 06 Aug 2006 - 00:48:55 MET DST

"MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote in message
news:1sdrpm7r15dc$.23ikzel38fkq$.dlg@40tude.net...

> 2. Seria RE nie jest polecana do pracy "samotnej", tylko w RAIDzie
> (głównie chyba w trybie 1 i wyższych). Dyski te mają jakieś właściwości,
> które obniżają dosyć znacznie wydajność gdy dysk pracuje w trybie
> "single".

Dyski te nie maja takich wlasciwosci (takowa posiadaja dyski serii NearLine
NL35 Seagete'a).
Seria Raid Edition WD posiada przede wszytstkim TLERa (please, google),
ktory ma na sztywno ustawiony time-out na 8 sekund w przypadku wykrycia
bedu, tzn. jezeli pojawi sie bad-sector to standardowo dysk bedzie chcial go
odczytac swoimi bardzo zaawansowanymi metodami i informacje przesunac w inne
miejsce. Moze to trwac nawet kilka minut. Jezeli taki dysk bylby w macierzy
to zostalaby uznany za niedostepny i macierz zostalaby rozlaczona/itp co
jest wielce niewskazane. Tutaj po 8 sekundach dysk rezygnuje z prob odczytu
bad-sectora, informacje przenosi w nieuszkodzone miejsce dysku ale bierze ja
z macierzy (czyli drugiego dysku w Raid1 lub wylicza ja ze wszystkich dyskow
w Raid5).

Jezeli mozesz to kup dwa takie dyski i polacz w Raid1. Chodza wysmienicie
(sprawdzone na wielu), malo sie grzeja i maja bardzo dobry MTBF - sa
przeznaczone do pracy ciaglej 24/7. Osobiscie uwazam ze sa to jedne z
najlepszych dyskow SATA 7200 RPM. Bylem zaszokowany kiedy zobaczylem iz
wszystkie egzemplarze ktore przeszly przez moje rece mialy taka sama liczbe
sektorow, co praktycznie w dyskach "domowych" sie nie zdarza!

Pzdr.,

--
uC
www.ultracode.eu