Re: Nowy komputerek

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sat 05 Aug 2006 - 13:05:36 MET DST

MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

> Ech... Jak pisałem na pręgierzu jakiemuś fanatykowi-cykliście -
> nienawidzę fanatyzmu.

            Wiesz, ja wlasnie szukam na Allegro mechanizmu korbowego wiec nie mow
mi o fanatykach-cyklistach, bo jak widze smrodziarzy parkujacych nagminnie
na sciezkach rowerowych to budzi sie we mnie fanatyk i zadza krwi czy
poradrpanego lakieru ;)

> Ja teraz mam GF, przedtem miałem Radeona i większych różnic nie widzę
> między nimi.

            Ja nVidie mialem od czasow wczesnej Rivy128 na poczatku 1998 r. gdy
nVidia to bylo rozwiazanie _alternatywne_ w stosunku do panujacych 3dfx
i S3. Tak bylo przez TNT2M64, PRO, GF2Ti [z krotka przerwa na Rage128
i S3 Savage4, ktore ze wzgledu na problemy ze streownikami jak szybko
wlecialy, tak szybko wylecialy), teraz od 2 lat mam R9550 od Sapphire z VGA
Silencerem rev 3 i sobie BARDZO chwale, ale powoli czas na zmiany.
I nastepna bedzie albo X1600PRO albo bardziej prawdopodobne GF7600 [bardzo
zuo gierek jest na silniku Dooma3, na HL2 raczej niewiele i maja niewielkie
wymagania] + sprawa sterownikow pod linuksem.

> Podobnie z procesorami - mam AMD, obecnie chyba też bym kupił
> dwurdzeniowego A64, ale jakby nie staniały to Conroe nie miałby
> konkurencji.

            A tu nie od kiedy pamietam do chipzilli podchodze raczej niechetnie
w podstawowym desktopie do wszystkiego - glownie ze wzgledu na stosunek
cena/mozliwosci w porownaniu z AMD. Nawet 286 mialem od Siemensa na
licencji Intela. W czasach 386DX40 AMD krolowalo, w czasach 486SX mialem
rewelacyjny wynalazek pt. UMC Super40 [ktory klad na glowe zarowno AMD jak
i intela w przeliczeniu na MHz i Watt] potem AMD 5x86 133, K6-2 300, K6-2+
500, Durona Spitfire, teraz od poczatku 2003 r AXP Thbreda 1700+ z
odblokowanym mnoznikiem dzialajacy nawet na 1900 MHz przy FSB 200.
Powolo jednak czas na zmiany i chyba bedzie to S939 A64 3200+ - ponownie
stosunek cena/wydajnosc jest nie do pobicia. Osobiscie bardzo sie ciesze ze
Intel wreszcie wyszedl ze swoim Core2 Duo, bo IMHO przez ostanie 2 lata AMD
bylo zbyt malo zagrozone, co odbilo sie na wysokich cenach CPU i
praktycznie braku wojny cenowej.
Intela uzywam za to zazwyczaj w domowych serwerkach, gdzie pod linuksem dla
tej platformy jest zazwyczaj duzo mniej problemow niz ze starymi chipsetami
VIA dla AMD.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl