Re: streamer i kasetka DAT

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Fri 04 Aug 2006 - 18:13:22 MET DST

rs napisał(a):

> nie tak dawno kupilem uzywany AIT i LTO-2. obydwa chodza sprawnie,
> choc AIT przyszedl z wylamanymi drzwiczkami. troche mi czasu zajelo
> zanim wybralem odpowiedniego sprzedawce na ebay-u.

No cóż, to już zdecydowanie za drogi sprzęt jak dla mnie, poza tym
pojemność znacznie przekracza moje wymagania, a i gabaryty nie
zachęcają. ;) Poza tym nie kupuję na ebay-u, zresztą nie miałem jeszcze
okazji. ;)

> to teraz mi to mowisz? niestety. tasiemki potrafia pasc w najmniej
> spodziewanym momencie. rock temu, tak z ciekawosci chcialem zerknac co
> jest na moich DDSach z praca magisterska i kazda z 11 tasm miala
> jakies bledy. tasmy (sony i TDK) maja 7 lat i byly hermetycznie
> zamkniete w pudle w klimatyzowanym powmieszczeniu. <rs>

Ja raczej wychodzę z założenia, że nośnik magnetyczny nie jest dobrym
rozwiązaniem jeśli chodzi o długoterminową archiwizację - co się
namagnesuje, to się później czy później rozmagnesuje. ;) Do tego typu
zastosowań wolę używać nośników optycznych, co prawda płyta CD lub DVD
nie daje również stuprocentowej pewności, ale jeśli nagra się na dobrej
płycie... Ostatnio robiłem test płyt wypalonych jakieś osiem lat temu.
Te dobrych firm, jak Kodak czy TDK czytają się pięknie, a wykres w
teście jakości bardzo ładny, właściwie jak po nagraniu. ;) Dlatego
wszelkie dokumenty, nad którymi już nie pracuje wolę archiwizować
właśnie na płytach.
Streamer byłby dobrym rozwiązaniem w przypadku dokumentów, które nie są
jeszcze zakończone, albo plików, które zmieniają się cały czas - jak
archiwa programu pocztowego, komunikatorów, książki adresowe itp.
Co do streamera, to nie potrzebowałbym większego czasu niż te kilka
miesięcy - od ostatniego backupu, przy *wyjątkowo* długim czasie
pomiędzy kolejnymi kopiami, do potencjalnej awarii.

BTW to jeśli na tych kasetkach pojawiają się błędy po dłuższym
przechowywaniu, jak we wspomnianym przez Ciebie przypadku, to jest to
oznaką śmierci tylko zapisanej informacji, czy również nośnika? Krótko
mówiąc po ponownym nagraniu czegokolwiek również należy spodziewać się
wystąpienia błędów?

# /George Orwell - Rok 1984/