(oldies) przejsciowka MS6905 + Cel 900 + Elpina PC100 BXcel

Autor: kamilk <kamilk_wyczysc_at_klub_wyczysc.chip_wyczysc.pl>
Data: Fri 04 Aug 2006 - 16:15:24 MET DST

Problem z płytą główną Elpina PC100 BXcel (Slot1)

Na tej platformie pracuje sobie linuksowy ruterek.
Dotychczasowy procesor Celeron 300A (slotowy).
Włączyłem Trafic Shaping i procek zaczął dostawać zadyszki.

Zakupiłem przejściówkę MSI MS6905 v2.1 + Celerona 900 (socket370/100MhzFSB).
Po włożeniu do płyty głównej BIOS w procedurze POST
widzi procesor jako "I(nieznany) 600MHz".
Ustawienia BIOS-u automatycznie wyłączają cache procesora
(tylko 2 możliwe wartości RESERVED/DISABLED
 zazwyczaj dostępne jest jeszcze ENABLED ale nie przy tej przejściówce (?)).

Proces ładowania systemu operacyjnego jest niemiłosiernie wolny.
Program diagnostyczny (syschk.exe) uruchomiony z CD-ka
pokazuje prędkość procesora 51 MHz (???).

Podejrzewam, że może to być coś z wersją BIOS-u
ale producent płyt gł. ELPINA już (prawdopodobnie) nie istnieje
i nie ma skąd ściągnąć jego nowszej wersji.

Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem?
Będę wdzięczny za każdą poradę

PS. Wszelkie zworki są ustawione poprawnie
   (próbowałem wszelkich kombinacji z jednakowym skutkiem).