Re: P2 400 MHz vs. Duron 700 MHz

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Fri 04 Aug 2006 - 15:35:37 MET DST

mpx napisał(a):

> Do eksperymentów z linuxem polecałbym jakiś tani procesor 64 bitowy.
> Właśnie trwa wyprzedaż Sempronów i Celeronów :-)

Chyba żartujesz? ;)
Gdybym planował wymianę sprzętu na platformę 64 bitową, to zrobiłbym to,
a do eksperymentów z Linuksem przeznaczyłbym obecny sprzęt. ;)
Na mocniejszym muszę mieć Windowsa z prostej przyczyny - kompresja i
obróbka wideo, audio itp. Wiem, że na Linuksie również są do tego dobre
programy, ale nie mam ochoty wymieniać softu, do którego jestem
przyzwyczajony. Nie wspominając już o jakiejś grze od czasu do czasu
itp. To gdybym planował zakup nowego sprzętu, ale nie planuję... :)

Jak mówiłem chciałbym wykorzystać to, co zalega w szafie - a jest tam
jakiś P2 400 MHz, napęd optyczny, dysk i pamięć też pewnie jakoś dałoby
się wykombinować. Tak więc zmontowanie takiego czegoś to koszt
kilkudziesięciu złotych, a nie kilkuset w porywach do tysiąca! :)
Przeznaczanie takiej kasy na eksperymenty z Linuksem to moim zdaniem
czysta głupota. ;)

Chciałem tylko dowiedzieć się czy przy odpowiednio dobranych sofcie
(lekkie środowisko graficzne, programy) będzie się dało na tym działać
bez ciągłych zacięć i odwołań do swapa? ;) Tymczasem otrzymuje
propozycje zakupu nowego kompa... :)

Bo jeśli chodzi o w miarę komfortową pracę, to Cyrix PR166+ to jednak
trochę za mało, nawet jak na Internet. ;)

> Sam fakt posiadania USB2.0 zamiast USB1.1 daje dostęp do ogromnej liczby
> peryferiów - zewnętrznych nagrywarek DVD, zewnętrznych dysków,
> zewnętrznych kart sieciowych, dźwiękowych itd. W dodatku dostępna liczba
> portów jest ogromna - ~8 szt.

Ale po co mi to? Mam przecież Semprona na Abicie NF-7, a on ma USB 2.0
:) Keśli będę chciał sobie podpiąć do niego zewnętrzną nagrywarkę, dysk,
PenDrive'a, kartę sieciową czy cokolwiek innego. :) Po co mi takie
możliwości w _dodatkowym_ komputerze spełniającym właściwie rolę sprzętu
do eksperymentów? ;) Moc obliczeniowa potrzeba jest głownie w grach czy
kodowaniu audio/wideo. :)

> Większość nowoczesnych płyt ma zintegrowany Gigabit Ethernet. Jeżeli
> zamierzasz używać komputera jako serwera to jest duży plus.

Nie mówiłem o serwerze, poza tym poco mi gigabitowa przepustowość w
małej sieci domowej? ;P

> No i kontrolery dyskowe. W BX-ie to jest słaby punkt. A nowoczesne płyty
> mają SATA-II z NCQ i jest tego ze 4 szt.

ROTFL :)
Po co mi SATA-II przy dysku który ma kilka - kilkanaście GB? ;)

> Zdecydowanie radzę kupić coś nowego, taniego (np. Sempron 64 bitowy +
> płyta z Geforce 6150).

Mówisz poważnie czy żartujesz? ;)

# /George Orwell - Rok 1984/