Semperon Socket S754/S939 vs AM2

Autor: Michał Gorzkiewicz <mgorzkiewicz.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Fri 04 Aug 2006 - 10:02:29 MET DST

Witam,

Mam pewien dylemat związany z rozbudową komputera. Obecnie mam Durona 1.4G,
płytę na KT266A, grafikę ATi Rage 128, ram 128 DDR 333mhz i zastanawiam się
nad czymś mocniejszym.

Teraz wchodzi na rynek platforma AM2 i nowe pamięci DDR2 i już na wejściu
rosną mi koszty upgrade. Na co dzień nie gram w gry tylko korzystam z Windy
i baz danych i trochę już mnie irytuje wydolność mojego sprzętu.

czy jest ktoś w stanie stwierdzić, lub podać linka do porównania wydajności
procesora Semperon z tym samym (lub zbliżonym) zegarem, na platformie AM2 i
Socket 754/939? Chciałbym wiedzieć czy warto pchać się w rozwiązania
wymagajace pamięci DDR2 (koszty!), czy też nie lepiej skorzystać
z "wyprzedaży" sprzętu Socket 754/939?

Sprzęt wymieniam w cyklu 2-letnim, wiec nie uczestniczę w pogoni za MHz...

Pozdr

Michał