Pentium D + nowa plyta na i865 ?

Autor: Olek_ <olek-2020_at_gazeta.pl>
Data: Thu 03 Aug 2006 - 22:01:35 MET DST

Widze ze niektore plyty na i865 (odmiany 865G i 865PE) obsluguja
pentiumy D , Czy ktos testowal taka konfiguracje? czy ma ona sens np.
PENTIUM D 2.8GHz - 820 lub PENTIUM D 2.8GHz - 915 na plycie GIGABYTE
GA-8I865G775-G ? specyfikacja plyty mowi ze te procesory beda dzialac,
pytanie z jaka szybkoscia? czy z pelna, z pelnym wykorzystaniem
dwurdzeniowych ?
inne pytanie: czy jest sens zamiany np. z P IV 3GHz HT ? na Pentium D
2.8GHz ? czy bedzie zauwazalna roznica np. przy obrobce video - grafiki
itp?

odpowiedzi beda napewno takie aby kupic cos nowszego np na i945 - ale
problemem jest np. to ze jest tylko jeden prawdziwy kanal IDE, i w
przypadku potrzeby podlaczenia 4 urzadzen IDE (P-ATA) pojawia sie
problem, bo na rozwiazaniach typy dodatowy nietypowy kontroler IDE nie
dzialaja np CD-RW ? w instrukcjach niktorych plyt cos takiego
wiedzialem, dlatego wole miec 2 prawdziwe kanaly IDE a takowe ma tylko
i865 (i starsze chipsety)

argument w postaci PCI-E takze mnie nie przekonuje do nowych chipsetow,
na grafice mi niezalezy, sredniej klasy AGP jaka mam mi wystarcza w 100%

z gory dzieki za porady

Olek