Re: Nowy komputerek

Autor: OMSON <omson_at_o2.pl>
Data: Thu 03 Aug 2006 - 13:18:04 MET DST

Veno ...po głębszym namyśle napisał(a) jeno, że:

> Pierwsze i najważniejsze: płyta główna (ze slotem LGA775) - interesują
> mnie przede wszystkim płyty Asusa, jednak pojawił się problem w związku z

Ja bym sie zainteresowal budzetowymi ASRock'ami (toz to jedna fabryka
trzaska)!

> Sprawa druga: procesor - interesuje mnie tylko Intel. Zauważyłem w
> sklepie po kuszącej cenie 311,00 zł Intel Pentium 4 531, 3.0 GHz, 800 FSB,
> 1MB cache (http://www.return.com.pl/ware/49a3bd63bdfe6a10b8684468630d2b92/).
> Czy 1MB cache'u mniej w porównaniu z 2 razy droższym prockiem (2MB cache,
> 3.0Ghz, 800FSB) znacznie odbije się na wydajności procesora?
Jakos sie odbije ale napewno nie niemalze 3 krotnie jak stosunek obydwu
cen :)

> Pamięć: Kingston 512MB, z tego co się doczytałem rozumiem, że lepiej
> Non-ECC, ale DDR czy DDR2? I jaki najlepiej powinna mieć parametr CL?
DDR lub DDR2 to juz zaleznie od tego co plyta bedzie obslugiwac. Jesli
idzie o CL to im nizsze tym wydajniesza pamiec.

> Grafika: PCI-E 16x, narazie coś do 250zł, w przyszłości wymieni się na coś
> mocniejszego. Co radzicie?
GF:
http://www.allegro.pl/item118717103_geforce_6600_128mb_ddr2_2_5ns_zalman_pci_e_box.html
Radeon:
http://www.allegro.pl/item118633054_asus_eax1300pro_radeon_x1300pro_256mb_ddr2_gw_fv.html

> Zasilacz: ModeCom, ale 350W czy 400W?
Moze byc i 350W ale tylko z serii MC (robiony przez firme Fortron dla
Modecoma).

> Na koniec jeszcze raz pytanie o płytę główną: biorąc pod uwagę te wszystkie
> kryteria, które wymieniłem, jaką płytę Asusa (ewentualnie inną) polecali
> byście w cenie do ok 300zł?
Jak wspomnialem wyzej - zainteresuj sie ASRock'ami.

Pzdr, OMSON

--
Niepewność jest pewna, bezkres oczywisty, autorytety są złudne a "nie
ma" - jest!