Re: Dysk 250GB - jak podzielic

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 02 Aug 2006 - 11:32:55 MET DST

Użytkownik "Marx" <marx@sorry.too.much.spam.write.to.newsgroup.com> napisał
w wiadomości news:eapq02$r2q$1@nemesis.news.tpi.pl...
> No to jest wyjscie, tyle ze do tej pory korzystalem tylko z FAT32
> Duzo latwiej dostac sie do dysku z FATem w razie jakiejs awarii

Konsola Odzyskiwania, darmowy NTFS4DOS, Bart's PE Builder... poza tym zawsze
można sobie postawić na chwilę drugi system obok uszkodzonego. Trzeba tylko
mieć drugą partycję ;-).

> [...]
> startujaca z CD
> Nawet jesli wydziele osobna partycje na system i programy, oraz osobna na
> dane, to nigdy nie wiadomo jakie programy zainstaluje i ile miejsca
> potrzeba na takiej partycji
> To mnie zawsze zniecheca do robienia partycji - np. brakuje mi miejsca na
> dysku z danymi, a duza czesc partycji na system jest pusta i sie marnuje.
> Albo sytuacja odrwotna - przyjdzie jakis duzy soft i braknie miejsca na
> partycji systemowej a na partycji z danymi miejsca sporo.
>
> Najlepszy bylby jakis dynamiczny podzial, ale nie slyszalem o takim

Aż tak często się tych proporcji zmieniać nie będzie, wystarczy je rozsądnie
dobrać zaraz przy zakładaniu partycji. A gdyby nawet, to są do tego
narzędzia (np. BootIt, 30 dni bez ograniczeń). Zaś duże - naprawdę duże -
programy lepiej jest umieszczać na innej partycji i wtedy ta systemowa zbyt
szybko się nie zapełni.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/