Re: wymiana plyty glownej a temperatura procesora

Autor: Tomaszek <tomaszek_at_judeland.pl>
Data: Tue 01 Aug 2006 - 17:18:53 MET DST

Łukasz B. napisał(a):
> Witam,
> po wymianie uszkodzonej plyty na nową - Asrock K7VT4A PRO temperatura
> procesora z 48-53 stopni poszybowala do 66-68 i komputer zaczal sie
> wylaczac. Wygladalo to tak jakby procesor caly czas chodzil na
> najwyszych obrotach nawet gdy jego obciazenie wynosilo 2-3 proc.

FSB i mnożnik w Asrockach ustawia się na płycie zworkami, ja wiem, że
mozna i w biosie, ale zrób to zworkami:-)

> Po wielu probach udalo mi sie zlagodzic problem poprzez zmiane w CPU
> Idle Opcji Athlona z C2 State (Advanced cooling) na S1 (Standard
> cooling).

Gdzie Ty masz te opcje? u mnie takich nie ma nigdzie w biosie(mam tą
samą płytę tylko Semprona 2400+)

  W tej chwili temperatura procesora wynosi 50-55 stopni.
> Jednak jesli tylko wylacze CPU Idle temperatura znowy szybuje pod
> sufit.
> Macie może pomysl co jest grane ?

Dotknij radiatora i powiedz czy parzy:-) Przy takiej temperaturze
powinien byc już nie do dotknięcia.No i oczywiście sprawdź czy jest
dobrze założony radiator, czy pasta nie wyparowała itp.

> Czy nowa plyta glowna jest uszkodzona ?

Asrock - mało prawdopodobne.Najczęściej jest błąd użytkownika,
nieprzeczytana instrukcja itp.

Tomaszek