DVD-/+RW - co jest nie tak?

Autor: PCMANIAK <pcmaniak_at_onet.eu>
Data: Tue 01 Aug 2006 - 16:21:29 MET DST

Kupiłem płytkę TDK DVD-RW i zrobiłem na niej test na Nero CD Speed (F9 i
F11), po czym chciałem ją wyczyścić całą i zrobiłem pełne kasowanie (opcją z
NeroSmart). Niestety, ale po tej operacji napęd rozpoznawał pokazał status
Closed, co uniemożliwa jej nagranie (stwierdziłem, że informacja RAW jest
różna za każdym włożeniem do napędu). Ponadto płyta nie zawsze czytana była
szybko i nieraz napęd długo ją męczył.
Jako, że z TDK DVD-R też miałem problem, to uznałem, że to wina nośnika,
ale...
Dziś mam podobny problem z płytą Verbatim, która co prawda działa szybko, to
jednak ma ststus Closed, co uniemożliwia jej dalsze nagranie.
Co robić? Jak ją poprawnie sformatować, by status był Empty?