Re: Sempron 64 - czy warto dopłacać do Cool'n'Quiet?

Autor: Marcin Narzynski <narzynka.usun_at_tez_usun.onet.pl>
Data: Tue 01 Aug 2006 - 13:57:18 MET DST

> To zależy od aplikacji, w niektórych przypadkach wymaga-
> jących reakcji w czasie rzeczywistym może (ja słyszałem
> o problemach z aplikacjami do dekodowania kanałów TV
> satelitarnej).

C&Q działa na zasadzie sprzętowego sprawdzania obciążenia procesora 30x na
sekundę. Trudno mi uwierzyć, że może to prowadzić do chwilowych zatrzymań
pracy systemu.

> U mnie w Athlonie 64 z C&Q nawet zatrzymywał się wenty-
> lator po dłuższej bezczynności.

Skonfigurowałem system z Sempronem 3100+ tak, że praktycznie cały czas
wiatrak na procesorze stał (temperatura procesora w zastosowaniach biurowych
nie przekraczała 35 st C). Spowodowało to, że naprawdę zakochałem się w C&Q.
Komputer w zastosowaniach biurowych staje się całkowicie bezszelestny.

MN