Re: Dysk 250GB - jak podzielic

Autor: Hikikomori San <hikikomorisan_at_gazeta.pl>
Data: Tue 01 Aug 2006 - 13:35:20 MET DST

Michal Kawecki wrote:

> Użytkownik "Hikikomori San" <hikikomorisan@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Bzdura. HDD jest najwygodniejszym i najtańszym nośnikiem, który spokojnie
> można wykorzystać do przechowywania kopii danych. Backupy na dyskach w sieci
> lokalnej czy też w Internecie mają przed sobą świetlaną przyszłość.

No tak. Jesli masz faktycznie odlegle geograficznie centrum backupowe i
szybka siec to to jest ok. Ja mowie o sytuacji trzymanai backupu na
drugim dysku w PC. W wypadku "paścia zasilacza" jest szansa, ze Twoj
backup splonie podobnie jak dysk glowny. Dlatego mowie, ze pomysl
trzymanai kopi partycji na dysku podpietym do jakiegokolwiek kompa to za
malo. Jednak nosnik zewnetrzny jest mniej podatny na zniszczenie w
wyniku tego samego dzialania, ktore niszczy dysk glowny.

> Na
> nośnikach zapisywalnych typu CD/DVD już dawno nie warto nic ważnego
> umieszczać, ryzyko utraty danych po pewnym czasie jest zbyt duże.

Ale ja tez nie mowie o archiwizacji. Prawdziwe archiwa przegrywaja dane
co jakis czas na nowe nosniki. Pomaga tezmu tez postep. Sam obecnie
rpzegrywam archiwa z plyt CD na DVD. I przypuszczam,z e za jakis rok-dwa
bede powtarzal podobna operacje z DVD na Blueraya.

:)

Generalnie backupowanie danych to temat rzeka. Ja si ena tym wlasciwie
nie znam ;) Wiem tylko, ze dane sa dla mnie cenniejsze niz sprzet.
Wielokrotnie cenniejsze.

--
  Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
  Dopisz własne obserwacje.  Zapraszamy na forum:  http://tiny.pl/mgcc