Sempron 64 - czy warto dopłacać do Cool'n'Quiet?

Autor: kaszambo <ajfi_at_o2.pl>
Data: Tue 01 Aug 2006 - 12:43:15 MET DST

Witam. Noszę się z zamiarem złożenia taniego zestawu na s 754.
Przymierzalem sie do płyty Gigabyte K8NS i Sempa 2800+, obie te części
można dostać za 180zł. Okazuje się jednak że Semprony od 3000+ wzwyż
obsługują dodatkowo Cool & Quiet.

Teraz mam dylemat: czy warto dopłacać kilkadziesiąt zł do Semprona 3000+
lub 3100+? Komputer będzie raczej do zastosowań
internetowo-biurowo-programistycznych, nie będzie podkręcany i myślę ze
semp 2800 wystarczylby mi w zupełnośći, tyle że z kolei nie uśmeicha mi
się fakt, ze zostawiony np. na noc będzie działał na full szybkości i
ciąnął te 60 W niepotrzebnie. Stąd pytania:

1. Jak sprawuje się C&Q, przede wszystkim czy nie obniża to stabilności?
Czy nie obniża wydajnośći, np. czy nie ma jakichś zatrzymań chwilowych,
przestojów, czkawki itp. Czy obniża temp. na tyle że cooler z auto
regulacją będzie w stanie na to zareagować zmniejszeniem obrotów?
2. Czy warto kupować Sempa z 256 KB cache, czy wystarczy 128, ma to
znaczenie w procach AMD?
3. Czy może ktoś ma właśnie ten model plyty K8NS i może potwierdzić ze
obsluguje C&Q bo jakoś nie mogę znaleźć w necie nigdzie potwierdzenia że
to faktycznie zadziała w tym zestawie. Na stronie AMD "rekomendowane
płyty" są tylko dla Athlonów.