Re: Dysk 250GB - jak podzielic

Autor: Rafał <aaaaabbbbccdddeeefff123_at_1234567890.precz.ze.spamem.pl>
Data: Mon 31 Jul 2006 - 19:36:53 MET DST

mm wrote:

> Są takie sytuacje gdy trzeba się naprawdę sporo napracować żeby
> przywrócić uszkodzone dane plików systemu operacyjnego w wypadku np
> ataku wirusa.

Za mało sprecyzowałeś - w przypadku wirusa klasy 0, (nie umie
ingerować w chronione w XP pliki systemowe) zaczyna się zabawa z
managerem procesów i tym co w nim siedzi. (ubić, znaleźć pliki
wykonalen, skasować je, wywalić z Autoruna odniesienia = gotowe)

> Mnie się to nie udało a miałem mało czasu na szukanie
> rozwiązania. Wtedy najprościej jest skasować partycję z systemem
> operacyjnym i utworzyć od nowa albo sformatować.

Ale tak czy inaczej musisz instalować programy od początku...

> Jeśli masz na niej
> wszystkie dane to je stracisz. od mojej ostatniej awarii w któej
> straciłem w ten sposób 10 GB danych, dzielę dysk 200 GB na trzy
> partycje. 4GB na system, 130GB dane jawne i 60GB na dane ukryte.

30 GB - Windows, 30 GB - Linux (a obok 2x20 wolne na kolejny zestaw)
Obok lezy jeszcze live jakiejś dystrybucji, więc jakby
jakiś_tam_windows zostal zaatakowany jakimś śmieciem, to o ile nie
podmieni plików systemowych, jest bezbronny jak niemowlaczek. I czas
życia jego jest liczony w minutach...

Najlepsze jest to, że z 'dobrze skrojonej' płyty live, jesteś w stanie
zrobić wszystko:
- odzysk danych z partycji Windows
- kasowanie/kopiowanie/przenoszenie danych pomiędzy partycjami
- tworzenie/zmiana/kasowanie partycji - ustawianie partycji
bootowalnych

Ile to czasu oszczędza - trudno opisać. :)

Ale tak czy inaczej, najlepsza i najpewniejsza metoda to po prostu
s'tar'owanie zawartości partycji systemowej i nagranie na DVD - wtedy
przywrócenie systemu to kwestia rozpakowania pliku z obrazem tegoż na
dysk.

Pozdrawiam
Rafał