Re: wybór lcd 19''

Autor: LUKY <luky1_at_[NOSPAM>
Data: Mon 31 Jul 2006 - 14:35:24 MET DST

bajtucha napisał(a):

> 18ms - chyba trochę za wolny do gier ?

Czas reakcji napisany przez producenta na opakowaniu obojętnie jakiego
monitora LCD to czysty marketing zazwyczaj. Nie przejmuj się cyferkami
tylko opiniami ludzi którzy dany sprzęt używają. Na matrycy S-IPS [a
taką matryce ma 1970NX] jeśli smużenie występuje i tak jest "mniej
uciążliwe" niz np. na MVA.
> czy tam jest ta szyba co tak pięknie wszystko odbija ?

Nie ma żadnej szybki itp. Tylko zdaję się seria monitorów GX miała/ma
coś takiego. NX nie posiada.

Sam mam tego NEC'a od jakiegoś czasu i tak w skrócie:
wady:
-przyciski na monitorze troche "pływaja" da sie do tego przywyknąć
-smużenie występuje w bardzo szybkich grach, gdzie obiekty szybko
poruszają się po jednym tle np. Fifa etc. w innych grach nie zauwazylem.
Napewno monitor nie jest stworzony do gier, co oczywiscie wynika z
matrycy, ale pograć przyjemnie się da.
-podświetlenie mi trafiło się akurat dość równomiernie, ale wiem z
doświadczenia że trafiają się z bardzo nierównomiernym. Widać to tylko i
wyłącznie w ciemnym pokoju gdy na ekranie monitora wyświetlane jest
czarne tło.
zalety:
-design powala! :)
-super matryca z świetnymi kolorkami
-niesamowita możliwość regulacji (tylko w Eizo się z tak dobrą
spotkałem). Każdy dobierze coś do własnych potrzeb, nawet bardzo wymagający.
-bardzo stabilna i ciężka nózka
-świetnie nadaje się półprofesjonalnej obróbki grafiki. Przejścia,
gradienty są naprawde przyzwoite.
-program NEC Brightness Controler pozwala sterować jasnością bez
bawienia się przyciskami na monitorze, super sprawa dla tak leniwych jak
ja :).
-cena, trudno znajść coś na S-IPS w tym przedziale cenowym.
-to NEC- jeden z najlepszych producentów monitorów na świecie.

> bajtucha

Pozdraiwam
LUKY