Re: Visual PC i.. no wlasnie...

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 31 Jul 2006 - 12:16:00 MET DST

Użytkownik "Daniel Chlodzinski" <dch@spam.precz> napisał w wiadomości
news:eakj37$k81$1@inews.gazeta.pl...

> "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> wrote in message

> Hmm, to ja mam takie dodatkowe pytanie. Czy majac zainstalowanego winxp
> mozna wymienic plyte glowna
> na inny model uzywajac wlasnie profili sprzetowych ? Przyznam ze nie
> usmiecha mi sie instalacja windowsa i
> wszystkich aplikacji od zera.

W gruncie rzeczy nie ma sensu korzystać tutaj z profili sprzętowych, gdyż
przygotowanie takiego profilu nie różni się niczym od przygotowania głównego
(domyślnego) profilu. Chyba że chcemy wrócić do tej starej płyty w przypadku
niepowodzenia, no ale tutaj pewniejszy będzie backup partycji bądź wykonanie
jej obrazu.

Zasady ogólne są proste: należy włączyć pokazywanie ukrytych urządzeń* i
odinstalować wszystkie obce sterowniki (te które zostały doinstalowane do
istniejącego sprzętu) pozostawiając jedynie sterowniki systemowe, a
sterownik karty graficznej zmienić na VGA, najlepiej zresztą w trybie
awaryjnym. Jeżeli nowa płyta główna ma mostek IDE/SATA wymagający osobnych
sterowników z dyskietki, to można je doinstalować już teraz. Potem zmieniamy
płytę główną i jest 99% szans na to, że system wystartuje, być może wymagane
będzie jedynie poprawienie ścieżki do katalogu z systemem w pliku Boot.ini.

Do wyzerowania konfiguracji sprzętowej można też posłużyć się programem
sysprep.

Jeśli mowa o XP to oczywiście pozostaje kwestia aktywacji systemu, która
będzie wymagana po tak dużych zmianach sprzętowych.

Ja w ten (pierwszy) sposób przeniosłem kiedyś z powodzeniem własny system
W2k z płyty na VIA na płytę na nForce, a także uruchomiłem go spod VMWare.

*W zakładce Mój komputer | właściwości | zaawansowane | zmienne środowiskowe
dopisz dwie nowe zmienne systemowe:
devmgr_show_nonpresent_devices = 1
devmgr_show_details = 1

--