Zawieszanie się

Autor: Jen <j9999_at_interia.pl>
Data: Sun 30 Jul 2006 - 16:00:34 MET DST

Witam!
Kolezanka ma problem z komputerem. Posiada Athlona 1800+, plyte ECS
(niestety nie pamietam modelu, jezeli jest to bardzo istotne to podam
wieczorem), GeForce 2 MX 400, 256MB SDRAM (plyta ma tez zlacza na DDR,
ale obsadzone sa SD), dysk Seagate 60GB (na ATA100, nie pamietam
dokladnie modelu, ale tez moge sprawdzic wieczorem), nie wiem jaki
zasilacz, ale istnieje wysokie prawdopodobienstwo, ze nic firmowego.

Problem polega na tym, ze komputer sie zawiesza. Dzieje sie to w roznych
momentach, czesto jednak przy ogladaniu filmow. Slychac wtedy zgrzyt w
glosnikach oraz "cykniecie" w dysku (po dotknieciu jednak okazuje sie,
ze talerze caly czas wiruja). Z dyskiem nie ma innych problemow, ale
wydaje mi sie, ze jest bardzo goracy (nie tyle na gorze co po bocznych
stronach; od dolu nie dotykalam, bo nie ma takiej mozliwosci bez
wykrecenia go z obudowy). Temperatura na procesorze w normie. Karta
graficzna rowniez goraca, posiada jedynie niewielki radiatorek.
Przeczytalam kiedys, ze ludie mieli problemy z ta plyta z racji
przegrzewajacego sie chipsetu. Na chipset zalozylam nowy, o wiele
wiekszy radiator z wentylatorkiem, jednak problem jak widac nie zniknal.
Mam wrazenie, ze wystepuje on a) przy duzym obciazeniu b) nasilil sie w
trakcie wysokiej temperatury.

Czy poza sprawdzeniem pamieci memtestem, obejrzeniem kondensatorow,
zalozeniem radiatora na dysk, zalozeniem wentylatora na karte graficzna,
sprawdzeniem zasilacza moge jeszcze cos zrobic?:) Co obstawiacie za
najbardziej prawdopodobny powod? Chce wypytac o wszystko, bo tak jak
napisalam komputer nie jest moj i nie mam do niego dostepu 24h/dobe, a
jak juz tam pojade to chcialabym wykluczyc jak najwiecej potencjalnych
mozliwosci powodujacych usterke.

Z gory dziekuje za czas poswiecony na przeczytanie mojego posta.
Pozdrawiam Czlonkow grupy.

PS. Bardzo przepraszam za omylkowe wyslanie wiadomosci jako odpowiedz na
jeden z poprzednich watkow. Tamta wiadomosc juz wycofalam.