Re: acer i reconvery

Autor: misiek1928 <misiek_1928WYTNIJTO_at_o2.pl>
Data: Sat 29 Jul 2006 - 21:22:05 MET DST

M.G. napisał(a):
> ok. wiec wszystko zrobione. zainstalowalem xp home i sterowniki i nawet
> reconvery sie zainstalowalo. wszyskto jest jak dawniej. tylko ze jak
> zainstalowalem xp to zmienilem format na ntfs a teraz znow jest fat32. dla
> mnie nei ma to znaczenia ale ciekawe dlaczego tak jest?

Dlatego ze samo recovery jest na FAT32. Zakładam że masz tylko jedną
partycję, fabrycznie jak to na notebooka przystało. Polecam użyć
bootwalnego Linuxa lub jakiegoś programu do zabawy z partycjami i
utworzenie dwóch partycji. Recovery i tak powinno wskoczyć na pierwszą
(podstawową-aktywną) zostawiając w spokoju tą drugą. U mnie tak właśnie
jest i do tego po sformatowaniu drugiej w NTFS, winXP zaraz po
przywróceniu na pierwszą partycję, konwertuje jąz FAT32 na NTFS.

Sam możesz konwertować partycję systemową z FAT32 na NTFS bez utraty
danych, np. przy użyciu płyty instalacyjnej winXP pro (poszukaj na
googlach sposobu)

> drugie pytanie dotyczy samego formatu: na pc format trwa dlugo ( zaleznosci
> od dysku ) a tutaj trwalo by to tak krotko ?? moze on wcale nie robi formatu
> tylko nagrywa dane na dysk a stare wymazuje albo zastepuje?

Format to wprowadzenie zmian w tablicy alokacji dysku. Nie jest to wcale
wymazywanie danych na dysku - po prostu używając dysku po formacie
nadpisujesz stare dane. Instalując Linuxa formatowanie do np. ext3 trwa
moment, tak samo jest gdy formatujesz w NTFS za pomocą linuksa lub
jakiegoś programu pozasystemowego - nie wiem czemu winXP robi to tak długo.