Re: tani komputer do domu

Autor: OMSON <omson_at_o2.pl>
Data: Tue 25 Jul 2006 - 23:54:06 MET DST

Dominika Solarz ...po głębszym namyśle napisał(a) jeno, że:

> Obudowa i zasilacz beda chyba oddzielnie, pytałam juz grupowicza wyżej o
> zasilacz , zapytam i Ciebie. Kóre są dobre, jaki wybrać? 350W?
350W to do podanego przeze mnie konfigu jest na wyrost. Natomiast jesli
idzie o zasilacze ModeCom to najlepiej z serii MC (sa to defakto
zasilacze robione przez firme Fortron dla potrzeb Modecom'a). A jesli
idzie ktore ogolnie sa dobre do osylam na strone:
http://zenfist.pl/cP/95/zasilacze.html (ktorykolwiek na jaki Cie stac -
m.in. wspomniany ModeCom z serii MC) :)

> Dyskietek nie używałam od niepamiętnych czasów, więc flopki( pierwszy raz
> takie fajne słowo słyszę:D) nawet nie będę montowała bo buczy przy
> włączaniu komputera:)Napęd przełożę, ale pożniej dokupię coś dobrego,
> kwestia kilku miesięcy.
Buczy bo to kwestia ustawien w BIOS-ie:

Swap Floppy Drive
Opcje: Enabled, Disabled

Funkcja ta jest użyteczna jeśli chcesz zamieniać logiczny układ stacji
dyskietek. Zamiast otwierać obudowę i zrobić to fizycznie, możesz po
prostu ustawić tę funkcję na Enabled. Wówczas pierwszy napęd będzie
mapowany jako B, a drugi dysk jako A, czyli odwrotnie niż zwykłej konwencji.

Funkcja ta przydaje się również jeśli obie stacje dyskietek w systemie
mają różne formaty, a chcesz ładować system z drugiego dysku. Dzieje się
tak dlatego, że BIOS będzie ładował tylko ze stacji A.

Boot Up Floppy Seek
Opcje: Enabled, Disabled

Funkcja ta kontroluje czy BIOS szuka stacji dyskietek podczas Å‚adowania.
Jeśli BIOS nie może jej wykryć (ze względu na niewłaściwą konfigurację
albo fizyczną niedostępność) wyświetli komunikat o błędzie. BIOS wykryje
również czy napęd ma 40 czy 80 ścieżek, ale ponieważ wszystkie używane
dziś napędy dyskietek mają 80 ścieżek, sprawdzanie to jest zbyteczne.
Funkcja ta powinna być ustawiona na Disabled by przyspieszyć proces
Å‚adowania systemu.

Pzdr, OMSON

--
Niepewność jest pewna, bezkres oczywisty, autorytety są złudne a "nie
ma" - jest!