Re: Konfiguracja serwera - prosze o opinie

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Tue 25 Jul 2006 - 20:38:59 MET DST

Dnia 2006-07-25 19:15:18, encja *uC* wymodziła przez port 119 co
następuje:

[...]
> Jakie to byly dyski? SOHO?

Seagate, modelu nie pamiętam. To było rok temu.

> To po co majaje w swojej ofercie?

Zapewne z tego powodu, że pasowały do kieszeni ;)
Znajomy dystrybutor powiedział mi, że ten model serwera zastąpili innym,
uzupełnionym o dodatkową "macierz" wentylatorków przedmuchujących baye
dyskowe. Dodatkowo zauważyłem, że do obudów 1U nie proponują dysków SATA
większych niż 250 GB

> Tylko ja nie mowilem o dyskach SATA SOHO ale o dyskach serwerowych
> projektowanych na 24x7 o zblizonym MTBF do dsykow SCSI (czyli NL35 Seagate'a
> lub RE WD).

To nowe modele dysków. Rok temu nie słyszałem o żadnych WD RE, czy
podobnych. Szczytem możliwości SATA był Raptor.
Wogóle, to z SATA robi się całkiem fajna technologia. Kto wie, czy nie
wykończy SCSI.

[...]
> BWT, polecisz jakis dobry kontroler 8xSATA z Raid5?

3Ware serii 9xxx, wspierają do 12 dysków, RAID 0, 1, 5, 10, 50
Ale dokładniej się nie wypowiem, bo nie administruję tym serwerem -
koleś używa tam jakiegoś badziewia zwanego fribzdi, czy jakoś ;), i
niezwykle się cieszy, że ten kontroler chce mu pod tym cóśiem chodzić ;)

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]