Re: DDR400 - osobno sie podkrecaja a razem nie :(

Autor: OMSON <omson_at_o2.pl>
Data: Tue 25 Jul 2006 - 13:39:45 MET DST

Rados艂aw Sok贸艂 napisa艂(a):

> To, 偶e to jest normalne. Dwa modu艂y stanowi膮 dwukrotnie
> wi臋ksze obci膮偶enie elektryczne r贸wnoleg艂ej magistrali
> pami臋ci, a ta ju偶 przy 200 MHz wymaga ma艂ej liczby bank贸w
> i dobrej jako艣ci modu艂贸w. Z tego powodu np. systemy dual-
> channel podkr臋caj膮 si臋 s艂abiej, a procesory Athlon 64

Zgadza sie - obsadzone 4 banki pamieci uniemozliwiaja wieksze
przetaktowanie komputera...
W domu obydwa moduly GoodRAM 512MB PC3200 CL3 ida w dualu taktowane ok
250MHz (x2) co efektywnie daje ok 500MHz. Nominalne timingi dla tych
pamieci to 3-4-4-8 a mnie ida na 2,5-3-3-7 ( na innej plycie chodzily z
timingami 2,5-2-2-5 ale taktowane 200MHz). Niestety inne moduly tego
producenta o tych samych oznaczeniach nie chca isc nawet przy malym
przetaktowaniu. Nie wiem co jest grane - ale moje pamieci maja bardzo
malutkie kosci (jakies 2/3 standardowych rozmiarow) a ja testowalem
takie typowe rozmiarowo...
Dodam, ze mam tez 2 moduly Kingston HyperX CL2 512MB PC3200 i te pamieci
tez nie chca isc tak jak te GoodRamy na bazie malych kosci (poza tym
grzeja sie duzo bardziej nawet bez podkrecania niz te GoodRamy podkrecone).

OMSON

--
Pesymista widzi ciemny tunel.
Optymista widzi 艣wiate艂ko w tunelu.