Opis budowy kabla zasilającego komputer

Autor: Sławek SWP <skasujdamspietrasiewiczusun_at_wp.pl>
Data: Tue 25 Jul 2006 - 12:58:03 MET DST

crosspost: pl.comp.pecet, pl.misc.elektronika

Szukałem w google, ale niezbyt starannie, bo nie znalazłem.
Opisuję na użytek osób, które nie posiadają akurat żaróweczki i baterii a
potrzebują zmienić końcówkę na którymś końcu kabla zasilającego komputer,
np. kabel łączący UPS i PC albo UPS i żarówkę rozładowywującą go... ;-)
(podczas formowania baterii).

Dwa kable o pełnych kolorach to są te dwa bolce/gniazda tworzące parę,
podstawę trójkąta, wierzchołki o kątach ostrych. Trzeci kabel -
uziemiający - jest dwukolorowy. Bolec/gniazdo stanowi wierzchołek trójkąta,
wierzchołek o kącie rozwartym.

Podejrzewam, że wiedza o tych dwóch kolorach kabla uziemiającego jest
przenoszona genetycznie w rodzinach elektrycznych, ale ponieważ spędziłem
przynajmniej 15 minut na szukanie żarówki, baterii i miękkich drucików to
wpisuję tego posta aby w archiwum pozostał na wieczność...

Ekspert to człowiek, który przestał myśleć - on wie  :-)
http://www.popieramjow.pl/jow.php