Re: soft do och³ody celerona 2,4Ghz?

Autor: OMSON <omson_at_o2.pl>
Data: Tue 25 Jul 2006 - 08:59:51 MET DST

m7marek napisa³(a):

> [...]
> nie przejmowa³ bym siê tym, ale tymczasowo wprowadzi³ siê do mnie i
> nie mogê znie¶ tego potwornego ha³asu, pomy¶la³em przeczyszczê, nasmarujê
> i spowolniê trochê wentyle, ale patrzê do biosu HW monitor a tu CPU 70`C,
> po sprz±taniu (a by³o tego...), temperatura spad³a minimalnie do 68`C. Choæ
> przy zamkniêtej
> obudowie to, pod obci±¿eniem i d³u¿szej pracy przekracza 70`C.
> Czujnik chyba nie oszukuje bo naprawdê parzy radiator (a da³em pastê na
> bazie srebra pod radiator). Nie spodziewa³em siê, ¿e taki mu³owaty procesor
To nie jest mulowaty procesor! Mowa o Celeronie D 320 (2,4GHz). Jeden
taki procesor mam w pracy wykrecony 50% (3,6GHz) na zwyklym boxowym
coolerze i najtanszej srebrowej pascie (temp. dzisiaj, a jest duszno,
nie przekracza 50*C przy normalnej pracy). Dziala na plycie
Soltek-SL-PT880E2-RL:
http://img97.imageshack.us/img97/43/celerond320ib4.jpg
(ten test wykonywany byl w jeden z najgoretszych dni jakie uplynely)
Drugi taki procesor mam w domu na plycie ASRock P4i65PE i tez jest
wykrecony 50% na tej samej pascie i coolerze z boxa.
Temp podobnie jak na Solteku. W obydwu przypadkach nie mam problemow z
opisanym przez Ciebie halasem.
> To na moim athlonku 1700+@2000+ jest w tej chwili 38`C,
> a podkrêceniu do 2300+ i pod pe³nym obcia¿eniem nigdy nie przekracza 50`C.
> Mimo ¿e, radiator mam dwa razy mniejszy,a wentyl na nim zwyk³y 10x10
> z regulacj± obrotów (teraz 1400rpm), a na celeronie 9x9 na sta³e 4500rpm.
Bez przetaktowania Celeron D 320 nie przekracza 40*C (normalnie
35-37*C)- wiec cos jest bankowo nie tak u Twojego szwagra z konfiguracja
komputera (przegrzewajaca sie plyta, tudziez sam cooler jest uszkodzony).

Pzdr, OMSON

--
Pesymista widzi ciemny tunel.
Optymista widzi ¶wiate³ko w tunelu.