soft do och³ody celerona 2,4Ghz?

Autor: m7marek <___m7marek_at_wp.pl>
Data: Mon 24 Jul 2006 - 20:53:34 MET DST

witam

mam lamerskie pytanie i byæ mo¿e nie na t± grupê.
ale intel jest mi obcy, od niepamiêtnych czasów 386DX40 zawsze mia³em AMD.

najpierw trochê siê wyp³aczê...
niestety szwagier ponad rok temu kupi³ jakiego¶ celerona 2,4Ghz w MediaMark,
nie przejmowa³ bym siê tym, ale tymczasowo wprowadzi³ siê do mnie i
nie mogê znie¶ tego potwornego ha³asu, pomy¶la³em przeczyszczê, nasmarujê
i spowolniê trochê wentyle, ale patrzê do biosu HW monitor a tu CPU 70`C,
po sprz±taniu (a by³o tego...), temperatura spad³a minimalnie do 68`C. Choæ
przy zamkniêtej
obudowie to, pod obci±¿eniem i d³u¿szej pracy przekracza 70`C.
Czujnik chyba nie oszukuje bo naprawdê parzy radiator (a da³em pastê na
bazie srebra pod radiator). Nie spodziewa³em siê, ¿e taki mu³owaty procesor
tyle ciep³a wydzielaæ.
To na moim athlonku 1700+@2000+ jest w tej chwili 38`C,
a podkrêceniu do 2300+ i pod pe³nym obcia¿eniem nigdy nie przekracza 50`C.
Mimo ¿e, radiator mam dwa razy mniejszy,a wentyl na nim zwyk³y 10x10
 z regulacj± obrotów (teraz 1400rpm), a na celeronie 9x9 na sta³e 4500rpm.

a teraz pytanie:
czy jest jaki¶ pro¶ciutki programik do ch³odzenia (zwalniania) Celerona, gdy
u¿ywany jest jako maszyna do pisania, najlepiej z pomiarem temperatury
i zabezpieczeniem przed przegraniem.
Co¶ takiego jak VCool (szkoda, ¿e nie ma nowych wersji na nowe p³yty).

pozdrawiam
 m7marek