Re: Konfiguracja serwera - prosze o opinie

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Tue 25 Jul 2006 - 08:22:50 MET DST

Dnia 2006-07-25 01:09:14, encja *Ganzen* wymodziła przez port 119 co
następuje:

> nie wiem powiem szczerze czy po str klienta..

Serwer kupuje i konfiguruje się pod potrzeby, więc powinieneś się
dowiedzieć. Najlepiej u kogoś, kto administruje tą bazą.

> tzn. ma byc zreplikowany ten serwer w innym miescie (inny oddzial firmy),
> wiec chyba 2gi dysk jako mirror niepotrzebny

Dyski niestety bywają awaryjne. Dlatego właśnie wolę SCSI, bo te
projektowane są do serwerów.

Co do zbędnego mirrora - daj spokój. Taki dysk, nawet SCSI, kosztuje
raptem parę złotych. Macie nie backup, ale mirror (ludzie czasm to mylą)
na miejscu. Dysk pada, a Wy pracujecie. Szef będzie zadowolony, jak na
dzień, dwa serwer mu wysiądze przez jeden głupi dysk, a Wy będziecie
myśleć, jakby tu te wszystkie dane odtworzyć ?

Ja bym zrobił tak:
3 dyski, na jednym system + swap, dwa pozostałe w mirror i na bazę
danych i pliki. Albo przynajmniej dwa HDD w mirror, na którym masz
wszystko. Replikacja danych to dobry pomysł, ale nie zstąpi mirrora,
powinna raczej go uzupełniać.

Poza tym - jak chcecie te dane replikować ? Powiem szczerze, że wietrzę
tu jakiś okropny pomysł...;)

> no wlasnie nie bardzo wiem jaki bylby dobry

Kurcze, serwer to nie domowy komputerek, odradzam Ci składanie go
samodzielnie, czy w sklepie u pana Henia. A ja mam trochę wrażenie, że
ten serwer to ma być taki mocny pecet dla Ciebie(duży monitor,
głośniki...), który przy okazji ma coś tam poserwować.

Jeśli kupujesz obudowę, to dobrze wentylowaną, i do tego dobry zasilacz.
Popatrz na ofertę Antec'a. Chociaż na tak mało wypasiony serwer, to i
coś tańszego wystarczy, jakiś Chieftec 360W lub 420W(jeśli planujesz
rozbudowę).

IMO - wejdź sobie na jakiś konfigurator serwerów, wybierz niebędne
podzespoły, a resztę zostaw dostawcy.

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]