Re: 2 gb RAM - pociagnie bez virtual memory?

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Mon 24 Jul 2006 - 11:23:12 MET DST

W dniu Mon, 24 Jul 2006 11:12:04 +0200, osoba określana zwykle jako
Radosław Sokół pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>Wręcz przeciwnie. Durne byłoby duplikowanie kodu w swapie.

W sumie fakt. Ale nie do końca.

>Kod jest "swapowany" w całkiem inny sposób. Wszystkie pliki
>wykonywalne są po prostu mapowane w pamięci w trybie read-
>only. Jeżeli strona kodu jest chwilowo zbędna, usuwa się ją
>z RAMu bez zapisywania gdziekolwiek. Jak znów jest potrzebna,
>jest wczytywana bezpośrednio z EXEca, a nie ze swapa.
>
>Tak działają w zasadzie wszystkie nowoczesne systemy operacyjne.

Owszem, źle zrozumiałem najwyraźniej. Wcześniejsze wyjaśnienia
sugerowały, że ten kod jest w pamięci i tam zostaje i już.
Z drugiej strony - takie podejście blokuje na czas pracy programu jego
plik. W związku z czym nie można tego pliku na przykład usunąć.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Choćby piwo było z gówna, nic mu w smaku nie
.\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. dorówna (napis nad barem  w  Bazie  Ludzi  z