Re: Kilka pytan na temat laptopa IBM LENOVO 3000 N100

Autor: misiek1928 <misiek_1928_at_o2.pl>
Data: Fri 21 Jul 2006 - 20:06:19 MET DST

> Z gier już dawno wyrosłem, w to co gram, to bez większych problemów
> chodzi na stacjonarnym. Potrzebne mi raczej przenośne 'biuro', a
> konfiguracja tego notebooka, jak mi się wydaje, powinna zapewniać w
> miarę komfortową pracę.

Ja też już nie grywam, może czasem w hokeja stołowego (3D) albo w jakąś
platformówkę lub MechWarriora, czyli lekkie gry.

Do biura, wydajniejszy niż A2000XP - IMHO.

> Czy wersje instalacyjne są dołączone na płytach czy też może zaszyte
> na jakiejś ukrytej partycji?

Wszystko na ukrytej partycji.

> Zakładam też, że oprogramowanie jest już preinstalowane? Jeśli tak, to
> czeka mnie reinstalacja systemu, bo podobnie jak Ty nie jestem fanem
> Nortona, a poza tym chcę dysk podzielić na partycje według własnego
> uznania.

Wszystko preinstalowane ale wystarczy odinstalować niepotzrebny według
Ciebie soft. Ja tak zrobiłem. Nie przywracałam jeszcze systemu do stanu
fabrycznego ale wydaje mi się że nie da się go przywrócić do "czystego"
stanu - i tak będzie wszystko preinstalowane.
W sofcie IBM'u są do wyboru trzy tryby przywracania systemu:
1) Przywrócenie do stanu fabrycznego
2) Naprawa systemu (bez naruszania danych zapisanych na partycji
systemowej)*
3) Przywrócenie stanu z własnoręcznie wykonanego Backupu który jest
domyślnie wykonywany raz w tygodniu jeżeli tego nie wyłączysz (uwaga:
nie nadpisuje poprzedniego buckupu tylko ładuje jeden po drugim na dysk
i miejsce się kurczy w zastraszającym tempie - ja nie robię backupu)

*) Domyślnie oczywiście jedna partycja ale np. Linux Live CD lub Pargon
Partition Manager (darmowy i na linuksie) załatwia sprawę. Ja mam system
i partycję danych pod NTFS a ukryta jest pod FAT32. Stworzyłem sobie
dodatkową partycję za pomocą linuksa i sformatowałem ją w NTFS, po
pierwszym odpaleniu systemu, XP sam konwertował partycję systemową na NTFS.

Jedno pytanie - czy nagrywarka obsługuje DVD-RAM?

Tak, obsługuje z prędkością x5 ale jeszcze nie miałem okazji przetestować.

> Dzięki za informacje, niewykluczone, że jutro się wybiorę na zakupy.

Nie ma za co, życzę przyjemnych i udanych zakupów. Ja dzisiaj właśnie
zakupiłem plecak na tego N100 ;)

--
| AMD Athlon XP (Barton) 2500@3200 (11x200) + Cooler Master XDream III |
| ASUS A7N8X-E Deluxe|2x256MB DDR TwinMos CL2.5|GeCube ATI Radeon 9200 |