Re: programowanie włączenia i wyłączenia komputera

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Fri 21 Jul 2006 - 17:29:26 MET DST

Dnia 21.7.2006, halo napisał(a):

> Niedługo wyjeżdzam na wakacje i chciałbym by mój komputer okreslonego dnia
> włączył się, nagrał pewną audycję z radia, wyłączył nagrywanie, wyłączył
> komputer - to tak w skrócie.
> Zaprogramowanie nagrywania i wyłączenia komputera jest proste i z tym nie
> widzę wiekszego problemu ale gorzej jest z samym włączeniem. Szukałem w
> googlach i znalazłem że można cos takiego zrobić z poziomu Biosa - jeszcze
> nie próbowałem ale z tego co widze i czytam bedzie to chyba możliwe (płyta
> ASUS A7V333, Win XP, SP2).

> [...]

Łatwiejsze? A co w tym trudnego by zrobić to w BIOSie? (nie każdy BIOS na
to pozwala)

Fragment z http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=8&a=18

Power Management Setup - W kategorii tej zawarte są opcje, dotyczące
oszczędzania energii.

[...]

j) RTC Alarm Resume (Power On by Alarm) - Dzięki tej funkcji mamy
możliwość obudzenia komputera w okreslonym czasie.

i) Resume by Alarm - Ustawienie domyślne to "Disabled".

j) Time (hh:mm:ss) Alarm - Pozycja ta jest wyłącznie aktywna jeżeli w
pozycji "Resume by Alarm" zaznaczymy pozycję "Enabled". Funkcja ta pozwala
na ustawienie godziny o której nasz komputer ma się włączyć.

k) Date (of Month) Alarm - Pozycja ta pozwoli włączyć komputer o
określonym dniu miesiąca.

--