Re: Notebook do gier

Autor: dziobu <kpawelXXX_at_XXXkr.onet.pl>
Data: Fri 21 Jul 2006 - 11:47:21 MET DST

Dnia 7/21/2006 7:52 AM, Użytkownik Osadnik napisał:

> No cóż ja nie z tych co mieszkają w całym mieskzaniu 30m2.

Źle mnie zrozumiałeś. Laptopa wkładam do plecaka i sobie ide. A ten
wielki klamot + monitor + klawiatury + myszka? Gdzie mam sobie to wsadzić?

> oraz ciszy
> Kwestia sporna bo mozńa zainwstować wporocesory VIA i pasywne
> chłodzenie,

I rozumiem że będziesz miał wydajność Centrino Duo 1.8?

> a zasilacz - nie wiem ,ale mozńa wziać sporo przewymiarowany
> to może bedzies ę słabiej grzał>?

Zasilacz ma sprawność ~90%. Jak wywalisz zasilacz - nadmiarowy - 1 kW,
to 10% z tego i tak pójdzie w ciepło, więc sie bedzie grzał. Możesz też
zrobić zasilacz o minimalnej stracie mocy, ale zapewniam Cie że taniej
będzie kupić jakieś wodne chłodzenie (kolejny klamot ;P) i przy
testowaniu spalić kilka firmowych zasilaczy.

> Zresztą jak na lapie masz duże
> obciązenie to ichniejszy wentylator też działa.

Jeden wentylator. JEDEN. Do tego mały i w miare cichy (to już zależy od
modelu).
W dużym masz przynajmniej dwa: na procesorze oraz w zasilaczu.

> No i słychać skrobanie
> dysków.

A w dużym to nie? Zresztą to zależy od konkretnego sprzętu, który
zresztą można wymienić.

> W przypadku lapa - tylko godizne by ci szumiał.

Zakłozyłeś tu prace na baterii. To chciałbym zauważyć, że obecnie dobry
pecet trzyma na 10 kilogramowym UPSie jakieś 20 minut...

> Gdyby producnci zaczeli montopwac tak wydajne i ekonomicznie dopracowane
> elementy płyt głownych i pozostałych cześci komputera stacjonarnego -
> było by pięknie.

To że MB będzie działała z prockiem i ramem w sposób wydajny i
prądo-oszczędny to raz, ale co jesli user będzie chciał włożyć w to
wypasioną grafike albo procesor podkręcić?
Teraz OC jest modne, dlatego raczej idzie się w zapewnienie sprzętowi
niezbędnej mocy z odpowiednią nadwyżką niż w oszczędność. Chcesz cichy i
wydajny komputer? Kup laptopa. Nie odpowiada - kup sobie komputerek
przemysłowy np Advantecha. Będziesz miał wszystko w jednym (nawet z
zasilaczem i panelem dotykowym) i to bez żadnych wiatraczków.
Z tym że wracamy do punktu wyjścia - taki sprzęt zaczyna się chyba
wogóle od 5k zł, a za tyle to już można mieć dobrego zwykłego peceta.

--
Pozdrawiam                                       | _ \| __|/ __|/ __|
Paweł Konarski                                   |  _/| __|\__ \\__ \