Re: [Chłodzenie] Czyli gram przemyśleń...

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Fri 21 Jul 2006 - 07:48:22 MET DST

ToMasz napisał(a):

> ja cos takiego wykonałem. Kaloryfer sobie zlutowałem z 6 rurek
> miedzianych po 80 cm kazda. chłodiło idealnie, ale razu pewnego
> rozciekło sie połaczenie weżyk- blok na procku i zalało karte graficzną.
> Z mocą kaloryferów jest tak: teoretycznie jedno żeberko kalorfera
> aluminiowego ma ok 300 w, czyli schłodi całego kompa, ale 300 wat
> osiaga przy ( chyba) 85 stopni celsjusza .........

Tak, biore to po d uwage, i jedno zeberko ma moim wypasu 170W. Myślę ze
4 żeberka przy 50*C spokojnie wystarczą.
A co do rozszczelnień, wszystko bedzie na rurach miedzianych zrobione,
poza jednym krótkim odcinkiem miedzy blokiem a instalacją (by jej
ewentualne napręzenia nie urwały bloku, a tak to zaczisne ze urwac się
nie bedzie mogło ;)

Ktospisał o Korozji, miedziane rurki bedą swietnie korodowac - ale z
aluminowymi grzejnikami, ja tam mam stalowe. Ewentualnie doleje sie
inhibitora.

> Tak czy owak, system wodny dobry jest i basta. a czy warto sie w to
> bawic...... to uz inna historia.
>
> a tak na marginesie, blacha na obudowie kompa tez jest dobrym
> radiatorem. nikt tego faktu jakos nie chce wykorzystac :(

Wiesz dlaczeo chyba nikt tecgo nie chce wykorzystwać>? Ze względu na
wagę. Teraz czasami komputer możew azyz 5kg, a co dopiero jak by miał
jedną sciane z wielki radiatorem...