Re: MS vel SD

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Fri 21 Jul 2006 - 01:31:11 MET DST

Dnia 21.7.2006, Michal Bien napisał(a):

> Tez uzyje tego czytnika na USB + karty, tak samo jak pendrive.

Co jeśli to czytnik montowany w zatoce 3,5"? Ten już nie jest tak
wygodny/mobilny.

> Nie tak do konca o ile ma sie sprzet na te karty. Czytnik SD/MMC
> w formie klucza USB (po wlozeniu karty dziala jak pendrive, ma interfejs
> USB 2.0 wiec ograniczony jest tylko szybkoscia samej karty) kosztuje na
> allegro ~7 zl (z obsluga MS troche drozej) + cena karty SD jest zblizona
> do zwyklego pendrive. A jesli ma sie w domu sprzet obslugujacy dane karty
> to zawsze mozna karte wyjac z czytnika i wlozyc do aparatu, playera mp3
> czy telefonu.

Ja to wiem, i zgodzę się, że to rozwiązanie lepsze, ale czy aby na pewno
wyjdzie to taniej od pendrive'a? (nie chce mi się teraz szukać cen)
Poza tym pytający najwyraźniej nie posiada innego sprzętu, w którym
wykorzystałby którąś z tych kart - nie byłoby wtedy pytania i całej tej
dyskusji bo wybór byłby oczywisty. ;D

> O ile nie ma sie w domu sprzetu Sony (ja niestety mam i klne tego
> producenta za osli upor w trzymaniu sie wlasnych, drogich i niezgodnych
> z niczym innym rozwiazan) to tylko SD lub mikroSD. Karta kosztuje 1/3 ceny
> Memory Sticka PRO czy MS DUO PRO, jest bardzeij uniwersalna i znacznie
> szybsza w przypadku wiekszosci SD (zwlaszcza przy odczycie).

Dokładnie. Dlatego napisałem "...ale jeśli już się zdecydujesz to kup
tańszą, zaoszczędzone pieniądze dołóż do karty o większej pojemności".

> A co do cen
> Memory Stickow (w wich roznych odmianach) - IMHO nie ma sensu kupowac ich
> w normalnym sklepie bo ceny sa chore - na allegro kosztuja 1/2 tego, albo
> i mniej. No i IMHO nie ma sensu kupowac MS (PRO/MG) a wylacznie MS DUO
> (PRO/MG) + ewentualnie adapter na MS do starszego sprzetu. Nawet Sony
> w nowszych urzadzeniach stosuje juz tylko MS DUO.

Też prawda. I nie warto kupować kart Sony'ego, są droższe od SanDiak'a czy
Lexar'a, a wcale nie lepsze. SanDisk w komplecie do DUO daje przejściówkę,
o której wspominasz.

--