Re: MS vel SD

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Fri 21 Jul 2006 - 01:01:55 MET DST

Michal Lukasik <michu_l@tlenCUT.pl> wrote:

> OK. Masz w swoim kompie, a co z komputerami, z/do których te dane
> będziesz przenosił?

            Tez uzyje tego czytnika na USB + karty, tak samo jak pendrive.

> IMHO taka karta to zły pomysł, ale jeśli już się zdecydujesz to kup
> tańszą, zaoszczędzone pieniądze dołóż do karty o większej pojemności.

            Nie tak do konca o ile ma sie sprzet na te karty. Czytnik SD/MMC
w formie klucza USB (po wlozeniu karty dziala jak pendrive, ma interfejs
USB 2.0 wiec ograniczony jest tylko szybkoscia samej karty) kosztuje na
allegro ~7 zl (z obsluga MS troche drozej) + cena karty SD jest zblizona
do zwyklego pendrive. A jesli ma sie w domu sprzet obslugujacy dane karty
to zawsze mozna karte wyjac z czytnika i wlozyc do aparatu, playera mp3
czy telefonu.

O ile nie ma sie w domu sprzetu Sony (ja niestety mam i klne tego
producenta za osli upor w trzymaniu sie wlasnych, drogich i niezgodnych
z niczym innym rozwiazan) to tylko SD lub mikroSD. Karta kosztuje 1/3 ceny
Memory Sticka PRO czy MS DUO PRO, jest bardzeij uniwersalna i znacznie
szybsza w przypadku wiekszosci SD (zwlaszcza przy odczycie). A co do cen
Memory Stickow (w wich roznych odmianach) - IMHO nie ma sensu kupowac ich
w normalnym sklepie bo ceny sa chore - na allegro kosztuja 1/2 tego, albo
i mniej. No i IMHO nie ma sensu kupowac MS (PRO/MG) a wylacznie MS DUO
(PRO/MG) + ewentualnie adapter na MS do starszego sprzetu. Nawet Sony
w nowszych urzadzeniach stosuje juz tylko MS DUO.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl