Re: 2 gb RAM - pociagnie bez virtual memory?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Thu 20 Jul 2006 - 08:37:42 MET DST

Radoslawf napisał(a):

> Jakim cudem skoro uruchomic program mogę z ikonki na blacie (te
> programy które uruchamiam codziennie) lub z menu start.

Na pulpicie nie powinno być ikon programów. Pulpit
jest miejscem trudno dostępnym. Ja np. mam zazwyczaj
otwartych kilka lub kilkanaście okien i w ogóle nie
widzę pulpitu -- jakbym miał za każdym razem je
zmniejszać, to by szlag mnie trafił. Należy używać
sposobu umożliwiającego wywołanie w dowolnej chwili
listy programów wyświetlanej *nad* oknami. Menu Start
jest taką metodą (choć niedoskonałą).

> Skoro była wolna pamięć jego przeniesienie do pliku
> wymiany było bardzo poważnym błędem.

A była wolna? Sprawdziłeś? Bo ja podejrzewam, że wcale
nie była -- zajmowało ją cache dysku.

Np. u mnie teraz przy 1 GiB RAMu w 45 minut po włączeniu
komputera mam już 300 MiB zajęte na potrzeby cache, bo
do niczego innego tego RAMu system nie potrzebuje akurat.

> To podaj ten hint programistom microsoftu bo oni z uporem maniaka
> traktują dane z menu start tak samo jak z blatu.

Wytłumacz się z tego. Bo ja raczej widzę, że to programiści
niezależni, chcąc "wypromować" swój program umieszczają ikony
na pulpicie lub domyślnie zaznaczają taką opcję w instalatorze.
Takie np. MS Office czy Visual Studio robią skróty *tylko*
w menu Start.

> Byle użytkownik ma w pół lub cwierć GB ramu więc nie miałby
> potrzeb grzebania w takich ustawieniach. Ale jest cała masa
> użytkowników zaawansowanych którym takie ustawienia są niezbedne.

W Windows też możesz tym sterować w pewnym zakresie. Skoro
tego nie robisz to pewnie nie próbowałeś nigdy.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |