Re: Segate Barracuda 80GB, temp. 47-49 stopni

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij_at_neostrada.pl>
Data: Tue 18 Jul 2006 - 21:11:34 MET DST

ddpunk@gmail.com napisał(a):
> Od niedawna mam dziwnie wysokie temperatury dysku twardego. Zauwazylewm
> to po tym, jak komputer zaczal mi sie sam restartowac po pewnym czasie
> urzytkowania. szukalem przyczyny, az przypadkiem wybadalem, ze dysk
> jest goracy jak patelnia.. teraz lezy na obudowie i temperatura srednio
> to 47 stopni. wczesniej pewnie gdy byl w obudowie ta temperatura rosla
> wyzej. komp przestal sie restartowac, jednak niepokoi mnie ta
> temperatura. wczesniej bylo wszystko ok.. do niedawna kiedy zmienilem
> zasilacz komputera. poza tym mam podlaczony do tego samego kompa drugi
> [...]

Założyć ekstra wiatrak na dyski. Barracuda już tak ma. Grzeje się.
Zakładając ostatnio 5. dysk mimo przywiązania (popartego
bezawaryjnością) do seagata kupiłem samsunga. Wydajność niewiele
mniejsza (a przy transferze na początku dysku nawet większa), a dużo
mniej grzeje. Mimo nadmuchu z przodu obudowy na dyski nie jestem teraz
podczas upałów zejść z temperaturą dysków poniżej 50 stopni. Norma.