Re: dyskietki 2.88 MB?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Tue 18 Jul 2006 - 11:29:01 MET DST

Michal Bien napisał(a):
> wiec nie ma sensu do nich wracac, tu chcialbym zwrocic tylko uwage ze
> wiekszosc ludzi majacych komputer od x-lat nie musi NIC DOKUPIC - FDD
> 3,5" to tak stara technologia, ze tu sie nic nie zmienia, nie przyspiesza,

Ale to można stosować tylko jeżeli rozbudowuje się stary
komputer. A ja np. tego staram się unikać -- stary sprze-
daję, oddaję do innych celów lub używam osobno, a nowy
składam od zera. W takim przypadku musiałbym dokupywać
niepotrzebne mi już urządzenia.

> pecetow w domu nie kazdy koniecznie musi miec FDD: wystarczy ze jeden ma by
> znajomego ktory jest uzywa flopow nie musial biegac kolejny raz do domu po

Oczywiście. Ale głównym tematem jest montowanie napędów
w nowych komputerach, czemu się sprzeciwiam.

> Napedy FDD 3.5" w komputerach stacjonarnych odejda z czasem do lamusa tak
> jak stalo sie z napedami 5.25" i FDD w przypadku laptopow, a do tego czasu
> dla wygody wlasnej i znajomych przywiazanych do uzywania tego nosnika warto
> ja miec w obudowie, nawet jesli mialaby byc wykorzystana raz w roku.

Im częściej się będzie z nich rezygnowało, tym szybciej
odejdą. Takie procesy nie dzieją się całkowicie same z siebie,
bez pomocy użytkowników :)

> Tak na marginesie tej dyskusji: zarowno Ty jaki i Rafal Bartoszak
> jestescie administatorami sredniej/wiekszej sieci i zawodowo zajmujecie
> sie komputrami, a to zmienia nieco optyke. Nie wyobrazacie sobie jak mozna

Wręcz przeciwnie. W pracy wszędzie są FDD, bo a) taki niestety
jest warunek przetargowy, b) faktycznie niektórzy jeszcze tego
używają. Ale użycie jest znikome, wszyscy (nawet starsze osoby)
przeszli faktycznie na wymianę informacji za pomocą lokalnego
serwera pocztowego, bo jest wygodniej niż szukać dyskietki.

> gdy napedy FDD nie znikna przynajmniej z 60% pecetow stacjonarnych nie
> warto walczyc z ludzkimi przyzwyczajeniami, nawet jesli nie sa optymalne.

Tu nie chodzi o walkę, tylko o *niepoddawanie* się im.
Czyjeś przyzwyczajenia są czyimiś przyzwyczajeniami i jeśli
zdecyduję, że w swoim nowym komputerze nie potrzebuję napędu
FDD to nie będę go mimo wszystko kupował czy przekładał ze
starego komputera tylko po to, by raz na pół roku ktoś mógł
coś mi na dyskietce przynieść.

PS. Tak samo nie pozwalam nikomu przynosić mi danych na
     dysku twardym. Komputer mam zamknięty i nie mam zamiaru
     go otwierać i wyłączać by ktoś podłączył swój dysk.
     Od dużych pojemności są CD/DVD/USB.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |