Re: Błędy PO a odczyt płyty

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sat 15 Jul 2006 - 18:37:30 MET DST

Budzik napisał(a):

> to ja juz nic nie rozumiem. W CD/DVD speed jest funkcja pokazuj błedy
> c1/PIE. Czy mam rozumiec ze C1 dotyczy CD a PIE DVD?

Dokładnie tak. :) PIE to z grubsza rzecz ujmując odpowiednik C1 w
przypadku płyt DVD, ale to nie to samo więc i dopuszczalne wartości
inne. Korekcja błędów dla CD i DVD nieco się różni.
Tak samo jak C2 i PIF - w przypadku *dobrze* nagranej płyty CD nie
powinny się pojawić żadne C2, natomiast z PIF sprawa wygląda już inaczej
- mogą się pojawić, ich obecność jest zresztą czymś normalnym, byle nie
przekraczały pewnych wartości.

Żeby było ciekawiej, to specyfikacja nośników DB-R i BD-RE
(wielokrotnego zapisu) zawiera błędy LDC i BIS. :)

# /George Orwell - Rok 1984/