Re: LPT - kontroler vs. konwerter (przejściówka)

Autor: radarek <pyton0_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 13 Jul 2006 - 14:50:02 MET DST

"Juliusz 'Julas' Gonera" <julas@no.junk.toya.net.pl> wrote in message
news:e95e4m$7ie$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
>
> Niedługo będę składał komputer z płytą Asus M2N-E, która nie ma portu
> LPT. Port ten jednak będzie potrzebny do podłączenia starej drukarki i
> prawdopodobnie dwóch kluczy sprzętowych (od programów
> architektonicznych; o ile nie będzie można ich łatwo wymienić na wersje
> USB). Co lepiej zastosować? Kontroler na PCI czy przejściówkę USB->LPT?
> Jakie są wady i zalety obu rozwiązań? Sprzęt będzie pracować pod
> systemem Win XP/98SE, pod Linuksem raczej nie.

Przejsciowka bedzie wymagac oprogramowania (emulacja), tutaj klapa jak
wstawisz nowszy windows, albo co gorsza moze pojawic sie niekompatybilnosc
oprogramowania z twoim urzadzeniem. Kupilem ponad 3 lata temu karte pci
i zero problemow, uzywana m.in. do klucza sprzetowego (lacznie 4 porty
uzyte
na jednym komputerze).
Wada karty bedzie minimalnie gorsze chlodzenie wnetrza, zajety pci
i prawdopodobnie niekompatybilnosc z plytami za rok (mainstream tylko z
pcie).
Idealem bylo znalezc port lpt na karcie pcie, ale nie wiem czy nawet takie
cos wyprodukowano.