Re: dyskietki 2.88 MB?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Thu 13 Jul 2006 - 01:57:29 MET DST

Rafał Bartoszak <sprocket@sys.BezSpamu.pl> wrote:

> A nie masz Ty wrażenia, że byłby to problem znajomego, a nie Twój ? ;)

            Jak chcesz miec znajomych i ich lubisz to nie mowisz im przy byle
okazji "spie*j dziadu" ;>

> Ostatnią stację dyskietek kupiłem 2 lutego 2002 r. Zdaje się, że nigdy z
> niej nie skorzystałem ;)

            Ja ostatnia w 1998 r., ale floppy 1,44 MB mam w kazdym komputerze
(poza serwerkiem, ale tam nie ma rowniez napedu optyczniego i klawiatury:
tylko HDD + sieciowki) i uzywam do tej pory chocby do przenoszenia
dokumentow po 20-100 kb do wydruku. Ot hocby taka sprawa ze pod win32 jest
spory problem z widocznoscia komputerow i zasobo przez netbios przy
segmentacji sieci i braku kontrolera domeny (w domu raczej rzadko
spotykany). Nie przeszkadza mi to przekladac FDD 1,44 MB do kolejnych
komputerow, dziela mi bezproblemowa nawet naped Chinony z 1990 r.
Chyba dopiero w 2002 r, poszla w odstawke stacja 5,25" a troche szkoda:
te dyskietki chic malo poreczne byly duzo mniej awaryjne od gestych 3,5".
Zostalo mi do tej pory ~150 flopetek 1,2MB formatowanych na 1,5MB i
nagranych na poczatku lat 90., co ciekawe jak sprawdzalem z ciekawosci ~pol
roku temu czytaly sie bez problemu, czego nie mmoge powiedziec czesto o
nowych flopetkach 1,44 MB nagrywanych kilka dni wczesniej w pracy.

Z innych powodow przenoszenia malych dokumentow na FDD: VIA MVP3 i
win95OSR2 maja wyrazne problemy z obsluga pendrive, tak samo jak jeszcze
czesto niektore dystrybucje linuksowe (choc tak byc nie powinno): wygodniej
przeniesc maly plik na dyskietce niz zastanawiac sie godzine dlaczego nie
dziala, choc powinno.

Kolejna sprawa: sa programy zabezpieczone wlasnie na przez specjalne
dyskietki: np LEX jest zabezpieczony albo kluczem HASP, albo dyskietka
z CopyControl. Jak ktos ma licencje z dawnych czasow i caly czas ja
aktualizuje to zazwyczaj ma wlasnie dyskietke jako zabezpieczenie.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl