Re: dyskietki 2.88 MB?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Wed 12 Jul 2006 - 20:23:00 MET DST

Radosław Sokół napisał(a):

> zatem szczęście, że nikt nie wpadł na pomysł reanimowania
> dyskietek 3.5" standardem 2.8 MB ;)

O tym nie mówię, ale dlaczego nie reanimowali ich za pomocą napędu
LS-120? :) Zwykłe 1,44 MB czytało, do tego nośnik 120 MB to dużo było
jak na tamte czasy... A na rynku istniała wielka dziura do czasu
pojawienia się PD, bo ZIP też się nie przyjął...

> PS. Były też dyskietki 3.5" o pojemnościach rzędu 20 MiB
> z optycznym naprowadzaniem głowicy magnetycznej. Też
> upadło ze względu na koszty i pojawianie się CD-R.

Chyba 120 MB i o tym właśnie pisałem powyżej. :) Były też ZIPy, były
maleńkie nośniki iOmega Click (40 MB)...
Teoria z CD-R jest nieco naciągana, bo to nie to samo mimo wszystko. Ten
potężny brak w naprawdę niewielkim stopniu uzupełniały ZIPy, długo
trzeba było czekać na PenDrive'y, DVD-RAM i przenośne dyski 2,5" na USB. :)

# /George Orwell - Rok 1984/